Agenție Marketing Business Art

Influencer marketing

Despre INFLUENCER MARKETING în pandemie

Interviu cu @thebeautifullifeofglamour

Influencer marketing. Ce este și ce nu este.

Îmi place definiția dată de revista Forbes pentru influencer marketing, deoarece este reativ scurtă și în același timp, cuprinzătoare. În primul rând, conceptul este definit ca o relație: „Influencer marketingul este o relație între un brand și un influencer.” 

Ce are de făcut influencerul?

„Influencerul promovează produsele sau serviciile brandului pe diferite canale media, cum ar fi Instagram sau YouTube.” 

Însă aici este de notat un aspect important: influencerii nu trebuie confundați cu ambasadorii de brand, „pentru că ei sunt mai mult decât aceștia. Influencerii trebuie să fie personalități de încredere în cadrul unei comunități, care au o bază loială de urmăritori. În plus, ei au cunoștințe sau experiență cu privire la ceea ce promovează.”

Însă ce modalitate mai eficientă ar fi să înțelegem acest domeniu, cu satisfacțiile și provocările lui, decât un interviu cu unul dintre influencerii de pe Instagram? Invitata mea este @thebeautifullifeofglamour, un influencer de lifestyle/lux/călătorie cu aproape 70.000 de urmăritori. 

@thebeautifullifeofglamour – Influencer de lifestyle

Începuturile unui influencer de succes

Când ai lansat @thebeautifullifeofglamour și cu ce intenție?

Am descoperit rețeaua Instagram în 2013, o vreme în care toată lumea vorbea doar despre Facebook, așa că nu i-am dat prea mare importanță. În 2015, Instagramul mi-a atras din nou atenția și, dintr-o platformă unde postam instantanee din viața mea cotidiană sau din călătorii a devenit, înainte să-mi dau seama, un job full-time.

De ce ai ales acest nume – @thebeautifullifeofglamour? De unde vine?

A fost un nume ales mai mult sau mai puțin de comunitatea mea – cele mai multe comentarii la pozele mele erau ‘beautiful’ (frumos) și ‘glamourous’(luxos). La vremea respectivă, aveam și un blog, iar dacă iei primele litere de la fiecare cuvânt, obții ‘The B.L.O.G.’, numele sub care mi-am înregistrat și domeniul.

Influencer marketing

Cum ți-ai ales nișa?

Pentru a avea succes pe Instagram, alegerea nișei corecte este un aspect esențial. Autenticitatea este altul. Mi-am ales nișa bazându-mă pe pasiunile și aptitudinile mele.

Cum ți-ai caracteriza urmăritorii? Încearcă să îi descrii în câteva rânduri: ce vârste au, de unde sunt… 

Înainte de toate, trebuie să spun că am o comunitate online minunată. Unii dintre urmăritori sunt alături de mine din prima zi, iar sprijinul lor contează enorm. Majoritatea sunt femei între 20 și 50 de ani, care locuiesc în Dubai, în Europa și câteva în SUA.

Pandemia de coronavirus

Dupa izbucnirea pandemiei, multe activități economice au început să fie afectate în mod semnificativ, inclusiv domeniul creatorilor de conținut din social media, în care activezi. Cum au reacționat influencerii? Studiile arată că după debutul pandemiei,  75% dintre influenceri au declarat că au postat mai des Instagram Stories. Tu ce ai făcut?

Când totul a început, eram în Marrakesh, iar în momentul în care m-am întors în Veneția într-un aeroport gol, am avut un mic șoc. Sunt însă genul de om care se adaptează destul de rapid la schimbări și imediat, am înțeles că urmăritorii mei aveau nevoie de conținut pozitiv, vesel în acea perioadă. Astfel, m-am asigurat că sunt foarte prezentă pe Instagram cu story-uri pe subiecte pozitive, filmate de acasă.

Care este situația actuală cu contractele tale, cu clienții?

Unele contracte au fost amânate, în timp ce altele au continuat. Cumpărăturile online au cunoscut un vârf în aceste luni, iar cele mai multe branduri au înțeles că Instagram reprezintă încă locul potrivit în care să își promoveze produsele. Prin urmare, mulți influenceri și-au continuat activitatea.

John Maxwell a spus: „Pesimistul se plânge de vânt. Optimistul așteaptă să se schimbe. Leaderul își potrivește pânzele.” În cazul tău, „ți-ai potrivit pânzele” în vreun fel? Te-ai reorientat, măcar parțial, înspre un alt domeniu în care ai putea avea succes?

Cum ți-am spus, cred cu tărie că fără adaptare la schimbare, succesul nu este posibil. Pentru a reuși, e nevoie ca în mod constant să îți adaptezi produsele și serviciile la circumstanțele actuale. În orice sector de activitate. Tocmai de aceea, pot spune că nu ar fi existat un moment mai potrivit pentru a lansa LV Consulting, agenția mea de consultanță în social media. De ce spun asta? Pentru că acum, mai mult ca niciodată, brandurile înțeleg cu adevărat împortanța unei prezențe online.  

Ceva mai rău pentru un influencer decât pandemia de coronavirus: înapoi la zero urmăritori

Dacă spune cineva că pandemia de coronavirus reprezintă o perioadă dificilă pentru un influencer, ar trebui să îi spunem că tu ai trecut prin încercări mai dificile, din care, în final, ai ieșit învingătoare. Anul trecut, contul de Instagram cu 64.000 de urmăritori, ți-a fost spart și ți-au fost șterse toate postările. Cum te-ai simțit și ce ai ales să faci?  

Da, din păcate, aceste lucruri au loc. Multe conturi de Instagram sunt sparte, moment în care pierzi toată munca depusă. Când se întâmplă, ești șocat. În cazul meu, am făcut tot ce mi-a stat în putere să îl recapăt, însă fără succes. Inițial, am vrut să renunț, însă comunitatea mea online îmi lipsea, îmi lipsea relația cu clienții și toată această lume minunată, pe care am construit-o, așa că am decis să o iau de la zero: dacă reușești o dată, reușești și a doua oară!

Influencer marketing

Unde ți-ai găsit motivația de a o lua din nou de la capăt?

În dragostea pentru ceea ce fac. Pentru că am un job născut din pasiune, găsesc motivație și inspirație la fiecare pas.

Te-ai întrebat vreodată câți urmăritori ai fi avut astăzi, dacă această întâmplare nu ar fi avut loc?

Sinceră să fiu, nu mă focusez pe numere, ci pe calitate, dar dacă ar fi să mă gândesc, cred că aș fi avut undeva între 150.000-170.000 de urmăritori.

Când încep să vină și banii?

Care sunt principalele abilitățși caracteristici ale unei persoane care dorește să devină influencer? Care sunt regulile succesului?

După cum spuneam, e nevoie să fii pasionat de munca ta și să fii autentic. Dacă faci asta din motive greșite, oamenii vor vedea și nu te vor susține. E de asemenea important să oferi informație, acces la lumea ta, inspirație – totul funcție de domeniul în care activezi. Dacă vorbim de travel, se aplică aceleași reguli: să îți ții comunitatea la curent cu ultimele știri, să oferi propuneri de destinații interesante, recomandări de obiective turistice – toate acestea sunt foarte importante – și bineînțeles, să oferi sfaturi atunci când comunitatea le cere. Uneori, petrec ore în șir răspunzând la mesaje și fac tot posibilul să nu pierd vreunul. În acest fel, construiești încredere și o relație mai apropiată cu prietenii online.

De câți urmăritori este nevoie pentru a începe să ai contracte plătite?

E foarte relativ. Se vorbea undeva de 10.000 de urmăritori, însă multe branduri au început să acorde o mai mare atenție conținutului și calității unui profil și nu atât de mult numărului de urmăritori, ceea ce înseamnă că și cei care au sub 10.000 de urmăritori pot avea colaborări plătite.

Câți urmăritori ai avut în momentul în care ai semnat primul contract? Și despre ce contract a fost vorba?

Am avut în jur de 9.500 de urmăritori și contractul a fost semnat cu Nine West, un brand de pantofi englezesc, cu ocazia unei campanii pentru Ziua Internațională a Femeii.

Câte ore pe zi le petreci pe rețelele sociale?

E o întrebare dificilă. Depinde dacă mă aflu în mijlocul unei campanii sau nu, dar aș putea spune că în medie, cam patru ore pe zi.

Ce iubești cel mai mult la a fi un influencer de lifestyle și travel?

Îmi place mult să călătoresc și asta implică atâtea lucruri minunate. Faptul că pot să le prezint urmăritorilor mei destinații exclusive și că îi inspir să își găsească locul perfect pentru a-și petrece vacanța îmi aduce foarte multă satisfacție.

Influencer marketing

Care sunt aspectele după care nu te dai în vânt în activitatea ta?

Să spunem că nu sunt foarte „impresionată” atunci când oamenii privesc cu superficialitate activitatea unui influencer. În spatele fiecarei fotografii postate, se află multă muncă, însă adesea suntem criticați că tot ceea ce facem este să călătorim și să facem poze. Nimic mai fals.

Ce țări au reprezentat destinațiile tale în acești ani?

De la destinații exotice precum Seychelles și Maldive, city break-uri în Paris sau Amsterdam la stațiuni montane, cum ar fi Berchtesgaden, pe toate a fost o plăcere să le vizitez.

Influencer marketing

Ce proiect ți-a fost cel mai drag?

Fiecare proiect are aspecte frumoase și toate proiectele îmi sunt dragi deopotrivă. Asta, pentru că sunt foarte selectivă atunci când aleg brandurile cu care să colaborez și promovez ceva doar dacă mie personal îmi place acel lucru sută la sută.

Cel mai de succes proiect al tău a fost

Din feedback-ul primit, pot spune ca ASUS în mod special, a avut un succes deosebit din moment ce au folosit pozele mele ca să își relanseze site-ul și ca să se promoveze outdoor.

Influencer marketing

Ai avut vreodată contracte în România?

Nu.

Ești însă deschisă unor colaborări cu branduri românești?

Absolut!

Cum poți fi contactată?

Prin e-mail sau mesaj direct pe contul meu de Instagram.

Îți multumesc mult pentru amabilitatea și disponiblitatea de a-mi răspunde la întrebări. Succes în continuare!

Concluzie

Prin urmare, dragi cititori, 

  • pentru cei care dețin un brand și doresc să îl promoveze prin colaborarea cu un influencer, aceasta poate fi una dintre cele mai inspirate alegeri, deoarece un influencer are o audiență loială, care are încredere în recomandările pe care le face. Însă nu încurajez alegerea unui influencer pe criterii de afinitate, ci găsirea unuia cu o audiență care să reprezinte piața țintă a brandului;
  • iar pentru cei care doresc să devină influenceri, rețeta pentru succes este muncă, pasiune, creativitate, autenticitate, adaptare rapidă la schimbări și respect pentru urmăritori. A… și bineînteles, nu renunțați în momentele grele…

Te gândești la o colaborare de marketing?
Pentru a vedea cu ce te putem ajuta și cum am dezvoltat alte proiecte de care ne-am ocupat la Business Art

Business Art este o agentie de marketing din Sibiu, care din 2015, a desfasurat proiecte de branding, marketing, PR si advertising in domenii diverse: media, educație, IT, mobilier, medicină, restaurante, delivery, organizare evenimente, fashion, turism sau construcții.

Influencer Marketing

My Guest: @thebeautifullifeofglamour

What is influencer marketing? 

I like the definition given to influencer marketing by Forbes because it is short and, at the same time, comprehensive. First of all, they say it is a relationship: “Influencer marketing is a relationship between a brand and an influencer.” 

What does the influencer have to do? “The influencer promotes the brand’s products or services through various media outlets such as Instagram and YouTube.” 

We also have to take into account an important aspect here:

“Not to be confused with celebrity endorsements, influencer marketing does more than just attach a well-known celebrity to a brand.” because “Influencers must be trusted figures within a niche community and retain a loyal following. In addition, they typically possess knowledge or experience about what they are advertising.”

But what better way to understand this domain than interviewing one of the influencers on Instagram? My guest today is @thebeautifullifeofglamour, a lifestyle and luxury influencer trusted by 88.7K followers. 

The Lifestyle Influencer: @thebeautifullifeofglamour

The start of a lifestyle influencer

When did you start @thebeautifullifeofglamour and with what intent?

I discovered Instagram in 2013 but back in the day, Facebook was still THE social media platform so I didn’t really pay too much attention to it. In 2015, I gave it another look and from a platform where I was sharing moments from my daily life, my travels, and my passion for fashion, it became a full-time job before I knew it.

Why did you choose this name for your account – @thebeautifullifeofglamour? Where does it come from?

It was more or less chosen by my community- most of the comments my pictures received were ‘beautiful’ and ‘glamour’. At the time, I had a blog as well and if you take the first letters of each word you’ll have ‘The B.L.O.G.’, the name under which I registered my domain.

How did you choose your niche?

To be successful on Instagram, choosing the right niche is one of the essential steps one must take. Authenticity is another. I chose my niche based on my passions and my skills. 

How would you characterize your followers? Let’s try and make their avatar in a few lines: their age, gender, location… 

First of all, I must say that my online community is simply amazing, some of them have been with me from day one and their support means everything to me.

It is a great mix, where women are in majority; age-wise quite varied as well, from 20 to 50 years old, based in Dubai, Europe, and quite a few in the USA.

The coronavirus pandemic crises

After the coronavirus (COVID-19) pandemic outbreak, all economic activities started being affected significantly, including the user-generated content sector from social media. How did influencers react? Studies show that 75 percent of influencers declared that they posted more Instagram Stories during the coronavirus crisis. 

How did you react?

I was in Marrakesh when it all started and coming back to a deserted Venice airport was a bit of a shock. I adapt quite fast to changes and I understood that my online community needed positive, happy content during the tough months. I made sure I was very present on my Instagram stories with positive topics while creating content from home.

What is the current situation with your clients and contracts?

Some of the contracts had to be postponed while others went ahead. Online shopping had a high during these months and most brands understood that Instagram is still the right place to continue introducing their products to the public so quite a lot of influencers kept active, considering.

John Maxwell said: “The pessimist complains about the wind. The optimist expects it to change. The leader adjusts the sails.” Is there any way you adjusted your sails? Any new domains in which you can be successful, too? 

Again, I am a strong believer that without constant adaptation to change, success is not possible. You need to always adapt your products and services to the current circumstances to succeed, in any sector. LV Consulting (@l_v_consulting), my social media agency, couldn’t have been launched at a better time. Now, more than ever, brands understand the importance of a valid online presence.

Something worse than the coronavirus crisis for a travel influencer: back to zero followers

If someone believes the coronavirus pandemic is a tough time, we should mention that you have passed through tougher experiences and you ended like a winner. One day, your Instagram account with 64K followers was broken and someone deleted all your photos. How did you feel and what did you choose to do?

Yes, unfortunately, these things still happen, Instagram accounts get hacked and most of the time you lose all of your hard work. It comes as a shock when it happens and in my case, I did everything I could to get it back, unfortunately with no success. Initially, I wanted to give up on it but then I really missed my online community, my clients, and all the beautiful world around it so I decided to start from zero; if you do it once, you can do it twice!

Where did you find your motivation to start from scratch all over again?

From my love for what I do. When passion turns into a job, it is impossible to live without it and you find motivation and inspiration at every step.

Have you ever questioned yourself how many followers would you have had today if this unfair experience hadn’t occurred?

I am not so focused on the number, to be honest, it is the quality that I am interested in. If I had the think numbers though, I’d say around 150-170K.

How to make money as a lifestyle influencer

What are the main abilities and characteristics of someone who wants to become an influencer? What are the rules of success for a lifestyle influencer?

As I have already mentioned before, you need to be passionate about your work and be authentic. Suppose you’re in it for the wrong reasons people will see through it eventually and they will not support you. It is also very important to offer information, access to your world, and inspiration, all depending on your field. If we talk about lifestyle or travel, the same rules apply. Keeping your community updated with the latest news, interesting destinations, tips on where to go, and what to see – all these are very, very important, and offer advice when your community asks for it. I sometimes spend hours replying to the DMs and I do my best to not miss any. In this way, you build trust and a closer relationship with your online friends.

How many Instagram followers do you need to get paid? 

This is very relative. It used to be around 10K but many brands started giving more importance to the content and quality of a profile rather than to the number of followers, meaning that influencers with less than 10K followers get paid partnerships.

How many followers did you have when you signed your first contract? And what was your first contract about?

I had just under 10K, around 9500, and it was for Nine West, an English shoe brand, for their campaign for Women’s day.

How many hours are you active online?

This is a tough one, as it all depends if I am in the middle of a campaign or not, but let’s say an average of 4 hours.

What part do you love most about being a lifestyle and travel influencer?

I enjoy traveling a lot and there are so many beautiful aspects of it. Introducing my community to exclusive destinations and offering them inspiration for finding the perfect spot for their holidays is definitely very rewarding.

What part do you love less in your activity but continue doing it because it is vital?

I am not very impressed when people are superficial about the work of an influencer. Behind every picture, there is a lot of work and very often we are being criticized that all we do is traveling and taking pictures – it couldn’t be further from the truth.

Would you tell us what countries have been your destinations these years?

From exotic destinations like Seychelles and Maldives to city breaks like Paris and Amsterdam to mountain resorts, Berchtesgaden, I like to cover them all.

Your most loved project?

There are beautiful aspects of each project and I love them all the same. I am quite selective in choosing the brands I endorse and I only promote something if I love it 100% myself.

Your most successful project was…

From the feedback I get, they all turned out successful. ASUS in particular, as my pictures were used to redo their website and as out-of-home advertising as well.

Have you ever signed contracts with Romanian companies in your field?

As I am not based in Romania, I am afraid I have never worked with a Romanian brand yet.

Are you open to such collaborations?

Absolutely! 

How can someone contact you?

Via e-mail or direct on my Instagram page.

Thank you very much for your kindness and availability to answer my questions.

Conclusion

So, my dear readers, 

  • for those who have a brand and want to promote it by collaborating with an influencer, this may be one of the best choices because an influencer has a loyal audience that trusts their recommendations. But do not simply choose an influencer because you like them, choose one whose following is the target market of your brand.
  • for those who want to become an influencer, the receipt for success is work, passion, creativity, authenticity, quick adaptation to changes, and respect for your followers. And of course, do not give up during difficult times…

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Agenție Marketing Business Art