- Laura Dobrotă
- Branding, Marketing
- 26 February 2016
Cum să alegi culoarea logo-ului
Fiecare pas trebuie gândit într-un business – și asta, încă de la început. Nu solicita un design pentru logo-ul companiei tale, care să se potrivească în principal cu preferințele tale cromatice, ci cu cele ale pieței țintă, cu emoțiile pe care dorești să le trezească și cu domeniul de activitate în care ești prezent.
Culorile și emoțiile corespondente
Fiecare culoare determină anumite reacții, iar acest fapt nu poate fi ignorat. La mijloc, e într-adevăr multă psihologie, însă dacă vei înțelege că și alegerea unei culori cu care să fie identificat brandul e foarte importantă, acest aspect va contribui și el la susținerea afacerii. Prin urmare, este ideal să iei în considerare nu numai paleta de culori, ci și „paleta de emoții” produse de fiecare culoare în parte, uneori, chiar de nuanțe ale culorilor.
Pentru început, haideți să vedem ce emoții și stări corespund în general fiecarei culori:
Și pentru a te inspira mai mult, am realizat un grafic, în care poți observa care sunt cel mai intens folosite culori de către primele 100 de branduri ale lumii.
Cred că și de aici se poate învăța ceva, pentru că aceste companii au demonstrat deja că știu bine ceea ce fac. Însă, nu luați încă o decizie. Foarte importantă este, așa cum am menționat mai sus, și industria în care vă desfășurați activitatea.
Alegerea unei culori funcție de domeniul de activitate
Conform unor informații întâlnite pe entrepreneur.com, am sintetizat datele descoperite într-un tabel și voi nota de la 1 la 3 frecvența folosirii unei anumite culori pentru logo-urile dintr-o industrie anume, aceasta însemnând:
1 – alegerea cea mai frecventă;
2 – așa și așa;
3 – nu e o alegere populară.
Bineînțeles, acestea nu sunt reguli bătute în cuie, ci doar concluzii pe baza practicilor uzuale.
Una sau mai multe culori?
Dacă dorești să asociezi două sau mai multe culori, esti liber să o faci, însă ia în calcul și informația că primele 100 de branduri ale lumii au făcut următoarele alegeri:
• 95 % – folosesc 1 sau 2 culori;
• 5% – folosesc mai mult de 2 culori.
Vă doresc alegeri bune, inspirație și success!
Te gândești la o colaborare de marketing?
Pentru a vedea cu ce te putem ajuta și cum am dezvoltat alte proiecte de care ne-am ocupat la Business Art
Business Art este o agentie de marketing din Sibiu, care din 2015, a desfasurat proiecte de branding, marketing, PR si advertising in domenii diverse: media, educație, IT, mobilier, medicină, restaurante, delivery, organizare evenimente, fashion, turism sau construcții.