Agenție Marketing Business Art

Agenție de marketing

Cu ce te poate ajuta o agenție de marketing?

Colaborarea cu agentia de marketing potrivita ii poate aduce nenumarate beneficii afacerii tale. Poate pana acum, te-ai concentrat exclusiv pe dezvoltarea unui produs sau serviciu. Ai crezut ca in momentul in care vei avea un produs bun, acesta se va vinde singur. Experienta insa ti-a dovedit ca te-ai inselat. De ce clientii prefera sa cumpere de la concurenta un produs care este inferior produsului comercializat de afacerea ta? Te revolti si iti spui ca lumea asta nu e dreapta. Te-ai perfectionat cotinuu, ai investit timp si bani, te-ai dedicat cu totul afacerii, iar la final de luna, profitul realizat nu te multumeste.

Motivele pentru care un produs bun nu se vinde singur sunt multe, insa cauza principala este aceea ca un produs bun poate asigura doar retentia clientilor, loializarea lor, dupa ce ei au incercat produsul. Un business insa pentru a putea functiona, are nevoie de achizitie constanta de clienti (care sa incerce produsul) si aceasta atragere de clienti nu are cum sa o faca produsul – oricat de bun ar fi. O poate face doar marketingul. Insa nu orice marketing, ci marketingul strategic, care poate crea un brand cu o imagine unitara pe toate canalele de comunicare, bine pozitionat, care se adreseaza unei anumite piete tinta si nu tuturor si care foloseste un discurs adaptat clientilor. Aici este domeniul in care colaborarea cu o agentie de marketing poate face o diferenta considerabila.

Ce este o agentie de marketing?

Agentia de marketing este reprezentata de un grup de persoane, care lucreaza la promovarea unei afaceri cu scopul de a-i maximiza profitul. Aceasta se intampla in urma construirii unui brand puternic, bazat pe crearea si implementarea unei strategii de brand.

Tipuri de agentii de marketing

Exista mai multe tipuri de agentii de marketing: agentii de marketing specializate, agentii de marketing traditionale si agentii de marketing full-service.

1. Agentii de marketing specializate

Agentiile de marketing specializate, asa cum le spune numele, sunt agentiile care ofera servicii specializate de web design, SEO (Search Engine Optimization), servicii de manageriere a campaniilor de promovare Facebook sau Google Ads etc.

2. Agentii de marketing traditionale

Agentiile de marketing traditionale ofera servicii de brand management, relatii publice (PR) sau servicii de promovare la TV, radio, outdoor.

3. Agentii de marketing full-service

Agentiile de marketing full-service sunt acele agentii care se ocupa de intreaga promovare a unei companii: de la creare logo, creare strategie de branding, creare website, managementul retelelor sociale, copywriting (texte care vand), SEO si campanii PPC (campanii platite/pay-per-click). Acestea sunt agentiile pe care le recomand si in rezultatele carora cred, deoarece nu poti apela:

  • la un freelancer pentru a-ti crea un logo,
  • la un programator pentru a-ti construi un website,
  • la un copywriter care sa iti scrie textele de promovare,
  • la un designer grafic care sa iti realizeze mapele de vanzare,

fara sa ai inainte de toate, o strategie de brand pe care sa se bazeze toata comunicarea ulterioara a brandului sau fara ca toti specialistii enumerati mai sus sa stea la aceeasi masa si sa aiba o viziune unitara asupra brandului. In lipsa acesteia, nu se construieste un brand, ci toate demersurile se pierd undeva intr-o mare de informatie cu care consumatorul este bombardat zilnic, fara a i se da sansa sa isi creeze in minte o perceptie unitara despre o companie si produsele sau serviciile acesteia.

In plus, e in interesul brandului sa nu ii ceri programatorului sa iti scrie textele de promovare sau copywriter-ului sa scrie cod pentru a crea website-ul. Sunt lucruri complet diferite si e bine sa ramana asa, daca vrei sa ai rezultate. Dupa cum e o intreaga inginerie sa construiesti un website, e o intreaga inginerie si sa creezi continut care sa sustina un SEO de calitate si care sa construiasca un brand puternic.

Cu ce te poate ajuta colaborarea cu o agentie de marketing?

Agentie de marketing

Colaborarea cu o agentie de marketing poate aduce unei afaceri beneficii pe care e greu sa le gaseasca incercand colaborari individuale cu specialisti independenti din domenii diverse. Astfel: 

1. Agentia de marketing poate crea o strategie de brand unitara.

De multe ori, mi s-a intamplat sa discut cu clienti ai agentiei, indignati de faptul ca incercarile lor de promovare de pana atunci (flyere, mape de vanzare, reclame Facebook, reclame Google, reclame radio) nu au dat rezultate. Explicatia pe care le-o dau de fiecare data este aceea ca initiativele de promovare reprezentau simple tactici care nu aveau la baza o strategie unitara. Erau construite pe diferite tipuri de mesaje care pareau ca arata sau suna bine intr-un anumit context. Un brand puternic insa, un brand construit corect și eficient pozitionat face ca orice material de promovare pe care iti arunci ochii, chiar daca ai inlaturat din el logo-ul sau denumirea companiei, sa fie usor recognoscibil ca apartinand companiei. Aceasta nu se intampla oricum, ci avand un plan de dezvoltare la baza, niste linii directoare, pe care brandul sa le urmeze la nivel de identitate vizuala si mesaj. De abia dupa ce este creata strategia de brand, se poate vorbi de tactici potrivite, adica de acele modalitati concrete de promovare.

2. Agentia de marketing poate crea un logo profesionist

Logo-ul unei companii nu se creeaza functie de preferintele cromatice ale antreprenorului sau ale graficianului. Alegerea culorilor potrivite are in spate multa psihologie si poate fi influentata si de branduri care au facut istorie intr-un anumit domeniu de activitate. Denumirea, sloganul, fontul, imaginile stilizate folosite intr-un logo – toate trebuie sa transpuna esenta intregii strategii de brand. Prin urmare, crearea unui logo potrivit e un demers complex, care trebuie realizat cu maxima responsabilitate, dar care o data dus la bun sfarsit, iti poate asigura si un return on investment (ROI) consistent.

3. Agentia de marketing poate inscrie logo-ul firmei tale la OSIM

Ati auzit de logo-uri lansate de un antreprenor si inregistrate la OSIM de un concurent de pe piata? Apoi, cum acel concurent contacteaza antreprenorul si ii interzice sa mai foloseasca logo-ul si denumirea sau sa le foloseasca in continuare doar in schimbul unei sume considerabile? Am experimentat o astfel de situatie cu un antreprenor care a amanat in mod constant sa isi inregistreze brandul la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci. A trebuit astfel sa isi rascumpere logo-ul si denumirea de la concurenta cu o suma deloc neglijabila. Ca sa nu se intample situatii asemanatoare, inainte de a lansa un brand, agentiile il inscriu la OSIM, in numele proprietarului afacerii. Brandul devine astfel marca inregistrata si nimeni altcineva nu mai are dreptul de a-l folosi pentru o perioada de zece ani, moment in care se poate opta pentru reinoirea inregistrarii.

4. Agentia de marketing poate crea un website bine structurat si optimizat pentru motoarele de cautare (SEO)

Un website eficient nu e un website cu poze frumoase si texte care suna bine, ci e un website cu texte care conving si influenteaza decizia de cumparare a vizitatorului, e un website care apare cat mai sus in afisarea rezultatelor atunci cand un exponent al pietei tinta cauta ceva pe Google, e un website care se incarca rapid si care e user-friendly din toate punctele de vedere. Doar un astfel de website poate constitui un pilon puternic in sustinerea unui brand puternic.

5. Agentia de marketing poate crea strategii de continut pentru campanii de promovare online si offline, coerente cu brandul

Daca as fi primit bani pentru fiecare reclama ineficient construita, pe care am vazut-o promovata cu bugete considerabile, m-as fi imbogatit doar din asta. E o gluma, insa realitatea e trista pentru ca fiecare dintre reclamele de acest gen reprezinta de fapt oportunitati de vanzare pierdute pentru totdeauna, bani aruncati pe fereastra, asteptari inselate – deopotriva pentru antreprenori si pentru clienti potentiali. Nu ai cum sa creezi un concept pentru panourile outdoor si sa folosesti o gramada de text si implicit fonturi de dimensiune mica, sperand ca le va citi cineva in cele cateva secunde pe care le are cand trece cu masina pe langa panou. Nu ai cum sa promovezi online un ansamblu rezidential si sa nu mentionezi nicaieri orasul in care acesta a fost dezvoltat. Sau… ai cum… din moment ce totusi se intampla.

In plus, campaniile de promovare nu se construiesc la intamplare, ci etapizat, functie de tipul audientei careia i se adreseaza. De exemplu, daca ai audienta rece, adica persoane care nu au auzit niciodata de brandul tau, intr-o campanie de promovare, nu inviti direct la achizitie si nu te astepti sa vinzi din prima. Agentiile de marketing cu experienta desfasoara orice campanie conform unui plan si realizeaza actiuni constante de optimizare a campaniilor online care sa eficientizeze la maximum investitia in promovare.

6. Agentia de marketing vine cu un capital de experienta

Cu siguranta, brandurile pe care le-am creat acum 5-7 ani si campaniile de promovare pe care le-am desfasurat, le-as fi facut altfel astazi. Din fiecare proiect, am invatat ceva si am folosit acea experienta pentru a face lucrurile mai bine in viitor. Tocmai acesta este plusul pe care un antreprenor il poate gasi intr-o agentie de marketing, care ani de zile a avut clienti din domenii diverse. De aceea, este preferabila colaborarea cu o agentie de marketing in detrimentul crearii unui departament de marketing sau al angajarii unui specialist de marketing in firma. Specialistii de marketing pot veni cu un capital de experienta bogat si variat doar in momentul in care in prealabil, au lucrat si ei in cadrul unei agentii sau au fost freelanceri.

7. Agentia de marketing iti ofera sansa de a castiga timp pretios

O agentie de marketing full-service pur si simplu, iti ia de pe cap grija promovarii. Timpul pe care l-ai petrecut administrand pagini de Facebook, conturi de Instagram sau relatia dintre graphic designer, copywriter si administratorul website-ului, iti poate ramane acum la dispozitie pentru a te ocupa de alte domenii ale afacerii in care prezenta ta este absolut necesara.

Poate spui: „Ei bine, toate acestea erau lucruri pe care le faceam eu, fara sa platesc pe cineva.” Stiai insa ca se spune ca antreprenorii care se lupta sa reuseasca investesc timp pentru a economisi bani, in vreme ce antreprenorii de succes cheltuiesc bani pentru a economisi timp? Acesta e secretul lor pentru a inainta rapid. Asta pentru ca intotdeuna poti face rost de bani in plus, insa niciodata nu poti face rost de timp in plus. Prin urmare, e in interesul tau, al afacerii tale si chiar al familiei tale, sa iti investesti timpul in directii unde poti avea cel mai mare impact.

Cum sa alegi agentia de marketing potrivita?

Agentie de marketing

Pentru a alege agentia de marketing potrivita este important sa fii atent la cateva aspecte:

1. Experienta agentiei

Desi nu as fi dorit sa aud asta la inceput de drum ca si consultant de marketing, nu alege ca afacerea ta sa fie primul proiect al unei agentii sau al unui specialist. Oricat de mult a citit persoana respectiva. Cartile sunt carti, iar realitatea poate fi cu totul alta, mai ales ca majoritatea cartilor de marketing sunt scrise in Statele Unite, iar Romania ofera un context si un tip de consumator total diferite.

2. Portofoliul si testimonialele

Ce proiecte a desfasurat agentia pana in acest moment? E bine sa vezi cateva branduri create, concepte grafice sau website-uri. Verifica si ce opinii au fostii clienti despre colaborarea avuta cu agentia.

3. Comunicarea

Este important sa ai o comunicare buna cu oamenii care se vor ocupa de imaginea companiei tale, un dialog care sa curga natural. Observa daca sunt pasionati de ceea ce fac si daca nu au ales o cariera in marketing la intamplare pentru ca, de exemplu, urau studiile exacte. Desi in marketing, contrar conceptiei generale, e multa matematica (in stabilirea strategiei de preturi, in masurarea si raportarea rezultatelor campaniilor de promovare, calcularea ratelor de conversie, a return-on-investment-ului, etc.)

Nu in cele din urma, ti-as recomanda sa dai atentie si intuitiei. Daca vezi ca lucrurile nu se leaga, ca discutiile nu fac sens, nu incepe colaborarea, ci cauta in continuare agentia care pur si simplu simti ca ti se potriveste. Succes!

Te gândești la o colaborare de marketing?
Pentru a vedea cu ce te putem ajuta și cum am dezvoltat alte proiecte de care ne-am ocupat la Business Art

Business Art este o agentie de marketing din Sibiu, care din 2015, a desfasurat proiecte de branding, marketing, PR si advertising in domenii diverse: media, educație, IT, mobilier, medicină, restaurante, delivery, organizare evenimente, fashion, turism sau construcții.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Agenție Marketing Business Art