Agenție Marketing Business Art

Cum să apari pe prima pagină din Google. Recomandări conținut.

Cum să apari pe prima pagină din Google. Recomandări conținut.

De la începutul anului până în prezent, Google a făcut șapte updatări cu privire la ranking-ul website-urilor. Dacă dorești să afli care sunt sfaturile pentru conținut, pe care le oferă Google pentru ca un site să apară pe prima pagină de rezultate afișate la căutările utilizatorilor, citește mai departe.

Updatarea la care ne referim, rulează de la începutul lunii septembrie 2022 și abordează crearea de conținut util pentru useri („helpful content”).

Conținut scris de oameni pentru oameni

Update-ul Google caută să identifice și să recompenseze cu un ranking bun acel conținut care ajută vizitatorii unui site să aibă o experiență satisfăcătoare și să dezavantajeze afișarea pe prima pagină a site-urilor care nu oferă acest gen de experiență. Criteriul cel mai important pentru un conținut de succes este ca textul să fie scris de oameni pentru oameni și nu pentru motoarele de căutare. Ce înseamnă aceasta și cum poți stii dacă oferi un continut pe care Google să îl considere de calitate?

Recomandări Google pentru crearea de conținut

  1. Stabilește cum este clientul ideal al afacerii tale, de ce este interesat, ce întrebări are. Este conținutul publicat de tine pe site, cu adevărat util pentru el?
  2. Demonstrează acel conținut că îți cunoști în detaliu produsul sau serviciul pe care îl prezinți/oferi?
  3. Analizează întreg conținutul site-ului tău. Se alinează el unui singur obiectiv, are el o tematică generală unică?
  4. După ce vizitatorul site-ului citește conținutul, iese de pe site mulțumit de informația pe care a găsit-o și o consideră suficientă pentru a-și atinge scopul?
Cum să apari pe prima pagină din Google. Recomandări conținut.

Conținut creat pentru motoarele de căutare vs. conținut creat pentru oameni

Ai întâlnit vreodată texte scrise parcă de un robot, în care cuvintele cheie erau repetate obsesiv, în speranța afișării pe prima pagina din Google, atunci când un user caută acele cuvinte cheie? Ceva de genul:

Cauți pantofi damă? Noi îți oferim pantofi damă la un preț excelent pentru că ne gândim că pantofi damă sunt o achiziție importantă pentru tine. Dorești mai multi pantofi damă? Îți oferim oferte promoționale de pantofi damă care să se potrivească garderobei tale.

Ei bine, acest tip de conținut nu mai funcționează de multă vreme, deoarece Google a devenit tot mai abil în a detecta textele scrise pentru un boost artificial de SEO. Genul acesta de conținut mai degrabă sabotează un site. Atunci când vrem să facem un lucru bine, de multe ori ne ajută să știm cum NU trebuie să îl facem. Iată ce să NU faci, atunci când creezi conținut:

  1. Nu scrie texte pe o multitudine de subiecte, doar în speranța că unele dintre acestea ar putea avea reultate bune pe Google.
  2. Nu alege să abordezi o nișă în care nu ai expertiză, doar pentru a atrage vizitatori.
  3. Nu crea conținut care să fie doar un rezumat a ceea ce au prezentat alte site-uri.
  4. Nu scrie texte pe subiecte care sunt în trend și pe care în mod normal nu le-ai aborda, dacă nu ar fi de succes.
  5. Nu oferi conținut incomplet, care să nu răspundă la întrebările vizitatorului și care să îl facă pe acesta să părăsească site-ul cu dorința de a mai căuta pe alte site-uri pentru a obține informația care îl interesează.
  6. Nu ține cont de numărul de cuvinte folosite (pentru că acesta nu contează pentru Google – chiar ei au afirmat). Scrie atât cât e necesar să oferi informație utilă, originală și completă.

Concluzii creare conținut pentru prima pagină din Google

Atunci când creezi texte pentru site-ul tău, încă de la primul rând scris, gândește-te la vizitatorul potențial al site-ului, la interesele și semnele lui de întrebare. Oferă-i informație de valoare, care să îl ajute în mod real. Dacă vei face asta, vizitatorii vor petrece mai mult timp pe site-ul tău, iar Google te va recompensa cu un ranking bun.

Te gândești la o colaborare de marketing?
Pentru a vedea cu ce te putem ajuta și cum am dezvoltat alte proiecte de care ne-am ocupat la Business Art

1 Comment

  • badin

    marcat!!, imi place blogul tau!

    Reply

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Agenție Marketing Business Art