Agenție Marketing Business Art

specialist-de-marketing

Cu sau fără specialist de marketing?

Domeniul afacerilor ne atrage ca un magnet pe mulți dintre noi. Unul din doi români dorește să își deschidă un business. Poate intenționăm să scăpăm de șefi sau, pur și simplu, din mai multe motive, simțim că acesta ar fi drumul nostru în viață. Finanțele sunt hotărâtoare, însă dacă nu dispunem de ele, le putem obține prin credite sau diverse fonduri nerambursabile.

Ceea ce nu se pot obține însă din exterior sau împrumuta sunt viziunea, motivația și pasiunea. Fără aceste trei componente, orice afacere este sortită eșecului. Ele nu pot fi contrafăcute sau înlocuite. Viziunea e obligatoriu să fie originală și pe termen lung, motivația – puternică, iar pasiunea – nestăvilită.

Sunt mulți proprietari de afaceri care au și viziune, și motivație, și pasiune, însă eșuează în a comunica eficient cu mediul extern. Cu alte cuvinte, ceea ce au ei de oferit nu ajunge într-un mod convingător la consumatorul potențial, informația se pierde undeva pe drum.

Prin urmare, o vreme, se zbat singuri  să găsească formula de succes în ceea ce privește promovarea, însă efectul nu e cel dorit. În acel moment, angajează un specialist de marketing sau încep colaborarea cu un consultant în domeniu. Acestia sunt văzuți ca niște salvatori și se așteaptă de la ei să facă minuni. Dacă persoanele în cauză  sunt profesioniste, chiar vor face minuni, însă nu peste noapte. Aceasta, pentru că s-ar putea să aibă deja de refăcut o imagine distrusă sau, din contră, să fie nevoie să desfășoare o campanie de notorietate pentru firma care, deși există pe piață de ceva vreme, aproape nimeni nu a auzit de ea. De asemenea, pentru anumite servicii sau produse noi, ar putea fi vorba despre o campanie de educare a consumatorilor și, implicit, de creare a unei piețe. Toate acestea cer timp. 

E important să se înțeleagă că marketingul realizat la momentul potrivit, într-un mod strategic, e indispensabil unei afaceri de succes, iar momentul cel mai potrivit pentru a apela la aceste servicii este chiar debutul afacerii. Mai există însă situații, în care un specialist de marketing e de neocolit: lansarea unui nou produs sau serviciu, un rebranding, creșterea loializării clienților și așa mai departe.

Marketingul este un instrument valoros în atingerea obiectivelor de business și trebuie tratat cu maximă responsabilitate. Cu alte cuvinte, pe cei care fac experimente de marketing și comunicare cu propria afacere, s-ar putea să îi coste timp, bani sau chiar… afacerea.

Te gândești la o colaborare de marketing?
Pentru a vedea cu ce te putem ajuta și cum am dezvoltat alte proiecte de care ne-am ocupat la Business Art

Business Art este o agentie de marketing din Sibiu, care din 2015, a desfasurat proiecte de branding, marketing, PR si advertising in domenii diverse: media, educație, IT, mobilier, medicină, restaurante, delivery, organizare evenimente, fashion, turism sau construcții.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Agenție Marketing Business Art