RECLAMĂ GOOGLE CU RATA DE CONVERSIE CU 400% MAI MARE DECÂT MEDIA. STUDIU DE CAZ.

Reclamă Google – studiu de caz. Îmi plac studiile de caz, deoarece prezintă date concrete, din care poți trage concluzii importante. Astăzi, am ales să prezint o statistică a promovării plătite, realizată prin Google Ads, pentru unul dintre clienții Business Art. Campania, care cuprindea mai multe seturi de reclame, a avut o rată de conversie, care a depășit cu mult media obținută de reclamele din rețeaua Search.

Ce este o conversie dintr-o reclamă Google?

Google definește conversia pentru reclamele Google ca fiind „o acțiune contorizată atunci când un utilizator interacționează cu anunțul (…), după care face o acțiune pe care ați definit-o ca valoroasă pentru companie, cum ar fi o achiziție online sau apelarea companiei de pe un telefon mobil.” Cu alte cuvinte, clientul vede reclama pe Google și dă click. Apoi, intră pe website-ul afacerii și face o comandă sau dă un telefon pentru a plasa o comandă.

Ce este rata de conversie și cum se calculează (CVR) ?

Rata de conversie (CVR) se referă la „numărul mediu de conversii pentru fiecare interacțiune cu anunțul, afișat ca procent.” (Google) Prin urmare, ca sa o aflăm, împărțim numărul de conversii la numărul total de interacțiuni cu anunțul, ambele realizate într-o anumită perioadă de timp. De exemplu, dacă avem 100 de click-uri pe anunț și 5 conversii, rata de conversie este 5 ÷ 100 = 5%.

Care este media ratei de conversie într-o reclamă Google?

Ca să avem un punct de referință, propun să începem prin cunoașterea mediei ratelor de conversie pentru reclamele Google, funcție de diferite domenii de activitate. Wordstream a făcut un studiu în urma căruia a constatat că în Google Ads, rata de conversie medie pe mobil din toate industriile este de 3.48% în rețeaua Search (rețeaua de căutare) și de 0.72% în rețeaua Display.

Rată de conversie cu 400% mai mare decât media

Să ne întoarcem acum la studiul de caz propus. Compania pentru care am desfășurat reclama Google a investit un buget mic (849 RON), pentru o perioada de 20 de zile, însă rezultatele nu au întârziat să apară.

După cum se poate vedea în imaginea de mai sus, rata de conversie (CVR) a fost de 14%, cu 400% mai mare decât media conversiilor în Google Ads din rețeaua Search.

Cum se explică rata de conversie de 14% la reclama Google?

O rată de conversie (CVR) mare pornește în primul rând de la o rată de click (CTR) mare. Aceasta din urmă se calculează împărțind numărul de click-uri pe reclamă la numărul de afișări ale acesteia. În cazul nostru, 611 ÷ 4.180 = 14,6%.

Dar care este rata de click medie pentru reclamele Google? Tot Wordstream în urma unui studiu, a descoperit că rata de click medie pentru toate industriile este de 1.91% în rețeaua Search și de 0.35% în rețeaua Display.

Campania la care ne referim a avut însă, după cum menționam mai sus, o rată de click (CTR) de 14,6%, de 7,6 ori mai mare decât media. Aceasta se explică la rândul ei, prin scrierea unor reclame foarte convingătoare, la care persoanele care căutau acel tip de produs oferit, nu au putut rămâne indiferente. Vorbim aici de copywriting – arta de a scrie texte care vând. Însă acesta este un alt subiect, pe care îl vom trata cu altă ocazie.

Rata de click mare aduce însă și un alt beneficiu – un scor de reclamă (calculat de Google) mai mare, care determină la rândul lui:

  • o afișare a reclamei mai sus pe pagina de rezultate Google (aspect foarte important pe o piață cu o concurență foarte mare, așa cum e și cazul companiei de față) și
  • un preț per click (PPC) mai mic, cu alte cuvinte, reclame mai ieftine.

A nu se înțelege însă că o rată de click mare este egală cu o rată de conversie mare în reclamele Google, pentru că aici trebuie luate în calcul și alte variabile legate în primul rând de locul de destinație al reclamei, website-ul, care poate avea un design și un continut care, pur și simplu, nu conving și prin urmare, nu duc la vânzări.

Concluzii pentru reclama Google

Colaborarea cu un specialist poate aduce rezultate nebănuite, chiar și atunci când bugetul pentru reclame este unul mic. Pe de altă parte, aproape oricine poate crea reclame pe Google sau Facebook, însă fără pregătire sau experiență în domeniu, acestea vor fi și mai scumpe, și paradoxal, și mai puțin eficiente. Tot acest demers poate duce la concluzii greșite, cum ar fi aceea că reclamele pe Google și Facebook nu funcționează. Într-un final, se ia decizia de abandonare a acestor canale de promovare, când în fond, gestionate corespunzător, ele pot aduce vânzări consistente.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *