SPECIALISTUL DE MARKETING – CU EL SAU FĂRĂ EL?

 

Domeniul afacerilor ne atrage ca un magnet pe mulți dintre noi. Unul din doi români dorește să își deschidă un business. Poate intenționăm să scăpăm de șefi sau, pur și simplu, din mai multe motive, simțim că acesta ar fi drumul nostru în viață. Finanțele sunt hotărâtoare, însă dacă nu dispunem de ele, le putem obține prin credite sau diverse fonduri nerambursabile.

Ceea ce nu se pot obține însă din exterior sau împrumuta sunt viziunea, motivația și pasiunea. Fără aceste trei componente, orice afacere este sortită eșecului. Ele nu pot fi contrafăcute sau înlocuite. Viziunea e obligatoriu să fie originală și pe termen lung, motivația – puternică, iar pasiunea – nestăvilită. Sunt mulți proprietari de afaceri care au și viziune, și motivație, și pasiune, însă eșuează în a comunica eficient cu mediul extern. Cu alte cuvinte, ceea ce au ei de oferit nu ajunge într-un mod convingător la consumatorul potențial, informația se pierde undeva pe drum.

Prin urmare, se zbat o vreme îndelungată să găsească formula de succes, încearcă diferite modalități de promovare, însă care, din cauza lipsei de coerență, nu au efectul dorit. În acel moment, angajează un specialist de marketing sau semnează un contract cu un consultant în domeniu. Acesta este văzut ca un salvator și se așteaptă de la el să facă minuni. Dacă persoana în cauză este profesionistă, chiar va face minuni, însă nu peste noapte. Asta, pentru că s-ar putea să aibă deja de refăcut o imagine distrusă sau, din contră, să desfășoare o campanie de notorietate pentru firma care, deși există pe piață de ceva vreme, aproape nimeni nu a auzit de ea. De asemenea, pentru anumite servicii sau produse noi, ar putea fi vorba despre o campanie de educare a consumatorilor și, implicit, de creare a unei piețe. Din acest motiv, e important să se înțeleagă că marketingul realizat la timp, într-un mod strategic, e indispensabil unei afaceri de succes, iar momentul cel mai potrivit pentru a apela la aceste servicii este chiar debutul afacerii. Mai există însă situații, în care un specialist e de neocolit: lansarea unui nou produs sau serviciu, un rebranding, creșterea engagementului consumatorilor potențiali pe rețelele sociale și așa mai departe.

Cu alte cuvinte, nu faceți experimente de marketing și comunicare cu propria afacere. S-ar putea să vă coste timp, bani sau chiar… afacerea.

You may also like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *